Aankomst en verblijf

Is er animatie aanwezig op het park?

Er is altijd animatie aanwezig, zoals de Qurios Gear en de QuriosTV opdrachten. Daarnaast is het animatieteam enkel aanwezig in de vakantieperioden.

Is er een verwarming in de accommodatie aanwezig?

Op alle parken is er een CV verwarming in elke accommodatie aanwezig.

Is het mogelijk om tijdens mijn verblijf visite te ontvangen?

Het is zeker mogelijk om tijdens je verblijf visite in de accommodatie te ontvangen. Wanneer de visite blijft overnachten in de accommodatie, meld je dit bij de receptie. Voor de visite worden de kosten van de toeristenbelasting in rekening gebracht. Het is alleen mogelijk om visite te laten overnachten, wanneer dit niet het maximaal aantal personen dat is toegestaan in de accommodatie overschrijdt.

Is er wifi op de parken?

Ja, er is gratis wifi aanwezig op de parken!

Is mijn hond toegestaan op het park?

Uw hond is welkom bij Qurios! Voor zowel Qurios Bloemendaal als Qurios Egmond hebben wij speciale huisdiervriendelijke accommodatie. Per accommodatie mag er uitsluitend één hond mee. U betaalt €5,00 per nacht voor de hond. Het is niet toegestaan uw huisdier vrij over het park te laten lopen, honden moeten aangelijnd zijn. Tevens mag de hond niet alleen in de accommodatie blijven. Het meebrengen van uw hond is alleen toegestaan mits vooraf doorgegeven. Andere huisdieren zijn niet toegestaan.

Kan ik parkeren bij de accommodatie?

Qurios Bloemendaal aan Zee en Qurios Egmond aan Zee zijn autovrije parken. Je kunt de auto voor in- en uitladen het park op rijden. Tijdens je verblijf parkeer je de auto op ons parkeerterrein, dit is uiteraard kosteloos. Per accommodatie is er één parkeerplaats. Komt u met meerdere auto's dan kunt u bij het inchecken navragen of er nog een extra plek beschikbaar is. Mocht er geen extra parkeerplek zijn dan kunt u op de gemeentelijke parkeerplaats tegenover het park parkeren.

Wat zijn de aankomsttijden en wat is de verblijfsduur bij Qurios?

Een weekend begint vrijdag om 15.00 uur en eindigt maandag om 10.00 uur. Een midweek begint maandag om 15.00 uur en eindigt vrijdag om 10.00 uur. Een week loopt van vrijdag 15.00 uur tot vrijdag 10.00 uur (7 nachten) of van maandag 15.00 uur tot maandag 10.00 uur (7 nachten). Uiteraard is een boeking van anderhalve week (in het laagseizoen) of twee weken of langer ook mogelijk. Aankomst en vertrekdagen zijn op maandag en op vrijdag. Qurios verhuurt zijn accommodaties uitsluitend voor recreatief verblijf. Verhuur langer dan 3 weken is om deze reden niet mogelijk.

Wat zijn de kosten van de fietsenverhuur?

Prijslijsten kunt u op de volgende pagina's vinden: Bloemendaal, klik hier. Zandvoort, klik hier. Egmond aan Zee, klik hier. Ameland, klik hier. Grevelingenstrand, klik hier.

Wordt er tussentijds schoongemaakt?

Wanneer je minimaal 2 weken aaneengesloten bij Qurios verblijft wordt er tussentijds schoongemaakt. Op dinsdags krijg je per persoon een nieuw handdoekenpakket. De schoonmaak en het verschonen van de bedden vindt eens per week plaats. Dus bij 2 weken wordt er 1 keer tussentijds schoongemaakt, bij 3 weken wordt er 2 keer tussentijds schoongemaakt etc.

Wat is het nummer van mijn accommodatie?

Bij Qurios ontvang je alleen het nummer van de accommodatie als je met voorkeur boekt, anders ontvang je het nummer bij aankomst op het park.

Reserveren en betalen

Hoe kan ik een accommodatie reserveren?

Er zijn twee mogelijkheden om een accommodatie te reserveren. De eerste mogelijkheid is om gemakkelijk en snel 24/7 via de website een reservering te maken. Een reservering via de website maken gaat als volgt: Stap 1: Aangekomen op de pagina van het gewenste park, vult u uw gewenste aankomstdatum en verblijfsduur in, met hoeveel personen u wilt verblijven en tot slot of u met of zonder hond verblijft. Vervolgens klikt u op de zoek button. Stap 2: In de volgende pagina verschijnen vervolgens de beschikbare accommodaties en de daarbij behorende prijzen. Wanneer u een huisje heeft uitgezocht die aan uw interesses en behoeftes voldoet, klikt u op de boek button. Stap 3: U komt nu in het boekproces. In de eerste boekstap is het nog mogelijk om aanpassingen te maken of extra dingen bij te boeken, denk hierbij aan een extra handdoekenpakket, keukendoekenpakket en/of een annuleringsverzekering tegen betaling. Reist u met een baby, is het in deze stap ook mogelijk om kosteloos en kinderbed en/of kinderstoel bij te boeken. Indien u nog een kortingsvoucher heeft, kunt u deze ook toevoegen aan uw reservering. Wanneer u alles heeft gecontroleerd en u klaar bent om de boeking definitief te maken, klikt u in het rechterkolom op de button ‘naar gegevens’. Stap 4: U komt nu in de tweede boekstap van uw reservering. In deze boekstap vult u uw NAW-gegevens (naam, adresgegevens, telefoonnummer en een mailadres) in. Stap 5: Nadat u al uw gegevens akkoord heeft ingevuld, kunt u verder naar de laatste boekstap: controle en betaling. In deze boekstap kunt u kiezen hoe u uw reservering wilt betalen. Er zijn verschillende betaalmogelijkheden: iDeal, bankoverboeking of met creditcard (+ €2,98). Nadat u uit deze mogelijkheden heeft gekozen, klikt u op de ‘bevestigen & betalen’ button en is uw reservering succesvol afgerond. De tweede mogelijkheid om een reservering te maken is om contact op te nemen met ons Contact Center, tel. 020-8006040 (de gebruikelijke belkosten). Mocht u een vraag hebben waarvan u het antwoord niet op onze website kunt vinden, kunt u uiteraard ook contact opnemen met het Contact Center. Openingstijden Contact Center: Dagelijks bereikbaar (ook weekenden en feestdagen) van 09:00 tot 17:00 uur.

Hoe kan ik mijn reservering betalen?

Wanneer u online een reservering maakt heeft u 3 verschillende betaalmogelijkheden;
iDeal
Bankoverschrijving
Creditcard

Is het mogelijk om van aankomstdatum en/of locatie te wijzigen?

Tussen u en Qurios Holiday Retreats komt een overeenkomst tot stand op het moment dat Qurios Holiday Retreats de reservering aan u heeft bevestigd. Wijzigingen van aankomstdatum en/of locatie zijn eventueel in overleg mogelijk. Zo niet, gelden de annuleringskosten zoals beschreven in artikel 14. van deze Algemene Voorwaarden.

Kan ik mijn verblijf verlengen?

Bij Qurios is het mogelijk om je reservering vlak voor of tijdens je verblijf te verlengen. Dit is alleen mogelijk als er nog voldoende accommodaties beschikbaar zijn.

Waar moet ik rekening mee houden bij het annuleren van een reservering?

Pakketreizen en dienstenovereenkomsten voor terbeschikkingstelling van accommodaties vallen niet onder het herroepingsrecht en kunnen niet kosteloos geannuleerd worden. Wanneer je een reservering annuleert, zijn de volgende annuleringspercentages van toepassing: tot 28 dagen voor de dag van aankomst 30% van het totaalbedrag vanaf de 28e dag voor aankomst of later het volledige totaalbedrag Annuleringen kun je alleen schriftelijk aan Qurios Holiday Retreats doorgeven. "Het herroepingsrecht is niet van toepassing op de diensten van Qurios. Diensten betreffende logies te verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode zijn namelijk uitgezonderd van het herroepingsrecht."

Wanneer moet ik mijn reservering betalen?

De aanbetaling van uw reservering bedraagt 30% van het totaal. De aanbetaling dient binnen 14 dagen na boekdatum voldaan te zijn. Het totaalbedrag van de reservering dient uiterlijk 6 weken voor aankomst te worden voldaan. Bij reservering binnen 6 weken voor aankomst dient het gehele bedrag gelijk bij boeken voldaan te worden.

Overige onderwerpen

Wat zijn de adresgegevens van de verschillende parken?

Qurios Bloemendaal aan Zee Zeeweg 97 2051 EB Overveen Qurios Egmond aan Zee Weg naar de Bleek 5a 1934 PG Egmond aan Zee Qurios Ameland Oranjeweg 40 9161 CC Hollum Qurios Zandvoort Boulevard Barnaart 30 2041 JA Zandvoort Qurios Grevelingenstrand Middelplaat 8 3253 MH Ouddorp

Wat zijn de algemene voorwaarden van Qurios?

U kunt de Algemene Voorwaarden van Qurios hier vinden: https://www.qurios.nl/algemene-voorwaarden

Wat zijn de contactgegevens van het hoofdkantoor?

De contactgegevens van het Qurios hoofdkantoor zijn: Qurios Holiday Retreats Olympisch Stadion 24-28 NL-1076 DE AMSTERDAM T +31 (0)20 800 6040 E info@qurios.nl

Waar kan ik een klacht indienen?

Indien u niet tevreden bent over de dienstverlening of het verblijf bij Qurios Holiday Retreats en daar een klacht over wenst in te dienen kan dat via e-mailadres info@qurios.nl of via het contactformulier (www.qurios.nl/contact). Wij zullen binnen 3 werkdagen inhoudelijk op uw klacht reageren.
U kunt uw klacht ook indienen bij de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (https://ec.europa.eu/ consumers/odr/).