Veelgestelde vragen

Coronavirus

De actuele informatie betreft het Coronavirus vind je hier.

Aankomst en verblijf

Er is altijd animatie aanwezig, zoals de Qurios Gear en de QuriosTV opdrachten. Daarnaast is het animatieteam enkel aanwezig in de vakantieperioden. Bekijk de Qurios Club hier.

Op alle parken is er een CV verwarming in elke accommodatie aanwezig.

Het is zeker mogelijk om tijdens je verblijf visite in de accommodatie te ontvangen. Wanneer de visite blijft overnachten in de accommodatie, meld je dit bij de receptie. Voor de visite worden de kosten van de toeristenbelasting in rekening gebracht. Het is alleen mogelijk om visite te laten overnachten, wanneer dit niet het maximaal aantal personen dat is toegestaan in de accommodatie overschrijdt.

Ja, er is gratis wifi aanwezig op de parken!

Je hond is welkom bij Qurios! Op alle parken (Qurios Bloemendaal, Qurios Egmond, Qurios Ameland, Qurios Grevelingenstrand, Qurios Zandvoort en Qurios Callantsoog) hebben wij speciale huisdiervriendelijke accommodaties. Per accommodatie mag er uitsluitend één hond mee. Je betaalt €5,00 per nacht voor de hond. Het is niet toegestaan je huisdier vrij over het park te laten lopen, honden moeten aangelijnd zijn. Tevens mag de hond niet alleen in de accommodatie blijven. Het meebrengen van jouw hond is alleen toegestaan mits vooraf doorgegeven. Andere huisdieren zijn niet toegestaan. Voor meer informatie, klik hier!

Qurios Bloemendaal, Qurios Egmond, Qurios Ameland, Qurios Grevelingenstrand, Qurios Callantsoog en Qurios Zandvoort zijn autovrije parken. Je kunt de auto voor in- en uitladen het park op rijden. Tijdens je verblijf parkeer je de auto op ons parkeerterrein, dit is uiteraard kosteloos. Per accommodatie is er één parkeerplaats. Kom je met meerdere auto's dan kan je bij het inchecken navragen of er nog een extra plek beschikbaar is. Mocht er geen extra parkeerplek zijn dan kan je op een gemeentelijke parkeerplaats parkeren. Verder hebben wij laadpalen voor elektrische auto's op Ameland, Zandvoort en Bloemendaal.

Een weekend begint vrijdag om 15.00 uur en eindigt maandag om 10.00 uur. Een midweek begint maandag om 15.00 uur en eindigt vrijdag om 10.00 uur. Een week loopt van vrijdag 15.00 uur tot vrijdag 10.00 uur (7 nachten) of van maandag 15.00 uur tot maandag 10.00 uur (7 nachten). Op zondag hebben wij standaard een kosteloze late check-out tot 18:00 uur. In het laagseizoen zijn wij flexibeler met de aankomst en vertrekdata. Qurios verhuurt zijn accommodaties uitsluitend voor recreatief verblijf. Verhuur langer dan 3 weken is om deze reden niet mogelijk.

Prijslijsten kunt u op de volgende pagina's vinden: Bloemendaal, klik hier. Zandvoort, klik hier. Ameland, klik hier. De prijzen van Egmond en Grevelingenstrand zijn seizoensafhankelijk. Neem hiervoor contact op met info@qurios.nl.

Wanneer je minimaal 2 weken aaneengesloten bij Qurios verblijft wordt er tussentijds schoongemaakt. Op dinsdags krijg je per persoon een nieuw handdoekenpakket. De schoonmaak en het verschonen van de bedden vindt eens per week plaats. Dus bij 2 weken wordt er 1 keer tussentijds schoongemaakt, bij 3 weken wordt er 2 keer tussentijds schoongemaakt etc.

Bij Qurios ontvang je alleen het nummer van de accommodatie als je met voorkeur boekt, anders ontvang je het nummer bij aankomst op het park.

Op aanvraag zijn er traphekjes beschikbaar.

Ja dat mag! Wel in het zand met een emmertje water ernaast. Op Qurios Grevelingenstrand is elk huisje voorzien van zijn eigen barbecue. Op Qurios Egmond kan je de barbecue huren voor €15 inclusief kolen, en op Qurios Bloemendaal kan je een wegwerpbarbecue kopen in de receptie. Verder mag je op elk park (Qurios Bloemendaal, Qurios Egmond, Qurios Ameland, Qurios Grevelingenstrand, Qurios Callantsoog en Qurios Zandvoort) natuurlijk ook je eigen kleine barbecue meenemen!

Ja, dit is mogelijk op alle parken.

Reserveren en betalen

Er zijn twee mogelijkheden om een accommodatie te reserveren. De eerste mogelijkheid is om gemakkelijk en snel 24/7 via de website een reservering te maken. Een reservering via de website maken gaat als volgt: Stap 1: Aangekomen op de pagina van het gewenste park, vul je je gewenste aankomstdatum en verblijfsduur in, met hoeveel personen je wilt verblijven en tot slot of je met of zonder hond verblijft. Vervolgens klik je op de zoek button. Stap 2: In de volgende pagina verschijnen vervolgens de beschikbare accommodaties en de daarbij behorende prijzen. Wanneer je een huisje heeft uitgezocht die aan jouw interesses en behoeftes voldoet, klik je op de boek button. Stap 3: Je komt nu in het boekproces. In de eerste boekstap is het nog mogelijk om aanpassingen te maken of extra dingen bij te boeken, denk hierbij aan een extra handdoekenpakket, keukendoekenpakket en/of een annuleringsverzekering tegen betaling. Reis je met een baby, is het in deze stap ook mogelijk om kosteloos en kinderbed en/of kinderstoel bij te boeken. Indien je nog een kortingsvoucher heeft, kun je deze ook toevoegen aan uw reservering. Wanneer je alles heeft gecontroleerd en je klaar bent om de boeking definitief te maken, klik je in het rechterkolom op de button ‘naar gegevens’. Stap 4: Je komt nu in de tweede boekstap van uw reservering. In deze boekstap vult je je NAW-gegevens (naam, adresgegevens, telefoonnummer en een mailadres) in. Stap 5: Nadat je al jouw gegevens akkoord heeft ingevuld, kun je verder naar de laatste boekstap: controle en betaling. In deze boekstap kun je kiezen hoe je jouw reservering wilt betalen. Er zijn verschillende betaalmogelijkheden: iDeal, bankoverboeking of met creditcard (+ €2,98). Nadat je uit deze mogelijkheden heeft gekozen, klikt je op de ‘bevestigen & betalen’ button en is je reservering succesvol afgerond. De tweede mogelijkheid om een reservering te maken is om contact op te nemen met ons Contact Center, tel. 020-8006040 (de gebruikelijke belkosten). Mocht je een vraag hebben waarvan je het antwoord niet op onze website kunt vinden, kun je uiteraard ook contact opnemen met het Contact Center. Openingstijden Contact Center: Dagelijks bereikbaar (ook weekenden en feestdagen) van 09:00 tot 17:00 uur.

Wanneer je online een reservering maakt heb je 3 verschillende betaalmogelijkheden: iDeal, via een bankoverschrijving of met de creditcard. Je kunt ons rekeningnummer vinden op de reserveringsbevestiging.

Tussen jou en Qurios Holiday Retreats komt een overeenkomst tot stand op het moment dat Qurios Holiday Retreats de reservering aan je heeft bevestigd. Wijzigingen van aankomstdatum en/of locatie zijn eventueel in overleg mogelijk. Zo niet, gelden de annuleringskosten zoals beschreven in artikel 14. van deze Algemene Voorwaarden.

Bij Qurios is het mogelijk om je reservering vlak voor of tijdens je verblijf te verlengen. Dit is alleen mogelijk als er nog voldoende accommodaties beschikbaar zijn.

Indien een reservering wordt geannuleerd, zijn annuleringskosten verschuldigd. Deze bedragen zijn bij annulering:  

• Bij annulering tot de 92ste dag (exclusief) voor Aankomst: 15% van de reissom; 

• Bij annulering vanaf de 92ste dag (inclusief) tot de 62ste dag (exclusief) voor Aankomst: 50% van de reissom; 

• Bij annulering vanaf de 62ste dag (inclusief) tot 31ste dag (exclusief) voor Aankomst: 75% van de reissom; 

• Bij annulering vanaf de 31ste dag (inclusief) tot 1dag (inclusief) voor Aankomst: 90% van de reissom; 

• Bij annulering op de dag van Aankomst of later: 100% van de reissom.

Annuleringen dienen steeds schriftelijk aan Qurios Holiday Retreats te worden doorgegeven.  

U kunt zich tegen annuleringsrisico’s verzekeren door tegelijk met uw reservering een annuleringsverzekering af te sluiten. Indien u binnen 24 uur na de overeengekomen datum zonder nadere kennisgeving niet bent gearriveerd, wordt dit beschouwd als een annulering.  

De aanbetaling van je reservering bedraagt 30% van het totaal. De aanbetaling dient binnen 14 dagen na boekdatum voldaan te zijn. Het totaalbedrag van de reservering dient uiterlijk 6 weken voor aankomst te worden voldaan. Bij reservering binnen 6 weken voor aankomst dient het gehele bedrag gelijk bij boeken voldaan te worden.

Overige onderwerpen

De actuele informatie betreft het Coronavirus vind je hier.

Qurios Bloemendaal aan Zee Zeeweg 97 2051 EB Overveen; Qurios Egmond aan Zee Weg naar de Bleek 5a 1934 PG Egmond aan Zee; Qurios Ameland Oranjeweg 40 9161 CC Hollum; Qurios Zandvoort Boulevard Barnaart 30 2041 JA Zandvoort; Qurios Grevelingenstrand Middelplaat 8 3253 MH Ouddorp ; Qurios Callantsoog Duinweg 4A 1759 NW Callantsoog

Je kunt de Algemene Voorwaarden van Qurios hier vinden.

De contactgegevens van het Qurios hoofdkantoor zijn: Qurios Holiday Retreats Olympisch Stadion 24-28 NL-1076 DE AMSTERDAM T +31 (0)20 800 6040 E info@qurios.nl

Indien je niet tevreden bent over de dienstverlening of het verblijf bij Qurios Holiday Retreats en daar een klacht over wenst in te dienen kan dat via e-mailadres info@qurios.nl of via het contactformulier (www.qurios.nl/contact). Wij zullen binnen 3 werkdagen inhoudelijk op jouw klacht reageren.

Je kan je klacht ook indienen bij de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (https://ec.europa.eu/info/index_en) of aan de geschillencommissie Thuiswinkel (www.sgc.nl).

Ja dat kan, in het boekproces bieden wij de mogelijkheid aan een kortlopende annuleringsverzekering af te sluiten. De algemene voorwaarden van deze annuleringsverzekering staan hier